» Update: Senarai pelajar yang tiba di Jeddah & Malaysia «

Jamil Khir berkata, pelajar di negeri di bawah pakatan pembangkang yang tidak menerima bantuan kerajaan negeri pula boleh mendaftar di portal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) bagi mendapatkan bantuan.

Followers

Sunday, February 6, 2011

Blog Medan Info Kita ibu bapa menitiskan air mata gembira atas usaha membawa mereka pulang ke Malaysia


Ikan di laut, asam di garam.., dalam kuali bertemu jua! Siapa sangka sewaktu tiba di Sarawak Student House Dato Azeez telah bertemu dengan bekas Zakaria Haji Salleh, Pengetua Sekolah Sri Subang Jaya Seksyen 14. Dato Azeez pernah menjadi YDP PIBG sekolah tersebut.

Zakaria pernah membantu Sekolah Sri Subang Jaya mendapat anugerah pencapaian terbaik UPSR tahun 1999 dan 2001.

Apabila dimaklumkan oleh Dato Azeez beliau boleh membawa pulang Zakaria serta ahli keluarganya, bekas Pengetua sekolah itu menitiskan airmata kegembiraan...! Beliau melafazkan rasa syukur kehadrat Allah kerana jika mengikut jadual, tarikh penerbangan mereka pada 16 Februari. Zakaria datang ke Cairo untuk menziarah anaknya, Najwa Zakaria pada 26 Januari tetapi telah terkandas setelah keadaan keamanan bandar Cairo semakin tidak selamat...

Isteri beliau, Puan Amnah Mat Adil dalam temubual dengan wartawan menyatakan beliau sangat bersyukur kerana berpeluang keluar dari kawasan bahaya dan pulang ke tanahair. Manakala Zakaria memuji ketangkasan dan keperihatinan Dato Azeez bersama Sukarelawan Kelab 1 Malaysia yang benar benar mentafsirkan wadah YAB Perdana Menteri Dato Seri Najib “Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan...”
 
Sumber dari http://medan-info-kita.blogspot.com/2011/02/terbaru-dari-cairo-dato-azeez-buktikan.html