» Update: Senarai pelajar yang tiba di Jeddah & Malaysia «

Jamil Khir berkata, pelajar di negeri di bawah pakatan pembangkang yang tidak menerima bantuan kerajaan negeri pula boleh mendaftar di portal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) bagi mendapatkan bantuan.

Followers

Wednesday, February 2, 2011

Laporan Terkini - 2 Feb (4.35pm)



  • MARA akan membantu usaha kerajaan untuk memindahkan pelajar-pelajarnya seramai 1149 orang dari Mesir ke Jeddah. Bagi tujuan ini, 2 orang pegawai MARA telah mengikuti rombongan Kerajaan Malaysia ke Mesir melalui penerbangan TUDM 3.00 pm (2 Februari 2011) manakala 3 pegawai lagi sedang menguruskan visa untuk bertolak malam ini untuk ditempatkan di Jeddah bagi memberi bantuan kaunseling dan logistik.
  • Dijangka proses evakuasi ambil masa 3 hari. Ini bermakna pelajar dijangka sampai di Malaysia pada 4 Februari. Selain mengerakkan bilik operasi di Bahagian Penganjuran Pelajaran di tingkat 4, (Ibu Pejabat MARA) sejak 31 Januari 2011 lalu yg beroperasi dari 8 pagi hingga 11 malam dengan 3 hotlines, dan 4 talian telefon bimbit beroperasi 24 jam.
  • MARA juga sedang mengatur pegawai-pegawai bersedia di Lanpangan Terbang Jeddah semasa pelajar tiba bagi urusan pengangkutan dan penginapan