» Update: Senarai pelajar yang tiba di Jeddah & Malaysia «

Jamil Khir berkata, pelajar di negeri di bawah pakatan pembangkang yang tidak menerima bantuan kerajaan negeri pula boleh mendaftar di portal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) bagi mendapatkan bantuan.

Followers

Monday, February 14, 2011

Ops Piramid kedua akan dijalankan jika keadaan semakin meruncing

Kerajaan Malaysia akan menimbangkan untuk melancar misi "Ops Piramid" kedua jika keadaan di Mesir semakin teruk. Ketika ini kerajaan masih mengikuti penuh perkembangan pelajar Malaysia yang tidak pulang ke tanah air sebagai langkah berjaga-jaga.
 
Ops Piramid pertama telah berjaya dilaksanakan oleh kerajaan dengan kerjasama beberapa agensi-agensi yang terlibat.
 
Situasi politik dan ekonomi tidak stabil akibat dari protes rakyat Mesir terhadap Presiden Hosni Mubarak telah menyebabkan kacaubilau yang berlarutan. Tindakan pantas pihak Kedutaan Besar Malaysia Kaherah kerjasama dengan pihak Wisma Putra di Malaysia memberi maklumat kepada pelajar telah berjaya meletakkan pelajar Malaysia di Mesir dalam keadaan tenang.
 
Ketika Ops Piramid Pertama dilancarkan pelbagai berita-berita yang tidak benar telah disebarkan dan sedikit sebanyak membuat para pelajar Malaysia di Mesir dan ahli keluarga di Malaysia kerisauan.